Grekisk pyttipanna

Har hittat ett recept jag ska prova i helgen!

Grekisk pyttipanna

Här är recept för ca 8 pers.

Marinad:

3-4 dl matolja
6-8 vitlöksklyftor
3 tsk sambal oelek
4 msk soja
1 tsk salt
1 tsk peppar
1 tsk ingefära

Skär 3 fläskfiléer i skivor och lägg i marinaden ett dygn.

Skala potatis, skiva eller klyfta och förkoka i ca 5 min. Täck botten på en långpanna med potatisen.

3 st rödlökar, skivade
2 st röd paprika, skivade
2 st gul lök, skivade
8 st tomater, skivade
(man kan såklart ha på vad man vill)

Detta läggs på potatisen. Ta fram köttet och lägg på grönsakerna, häll på marinaden och grädda i ca 20 min i 200 grader. Strö över 400 gram tärnad fetaost och grädda ca 10 min till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0